گیربکس اتوماتیک قم

🔵تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک علی کشاورز🔵
📌تعمیرات تخصصی انواع خودروهای وارداتی
📌تعمیرات تخصصی انواع گیربکس اتوماتیک
📌AT. CVT. DCT. ZF. AL4
📌تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک :
✔️ژاپنی
✔️چینی
✔️کره ای
✔️آلمانی
📌تعمیرات انواع آپشن های خودروهای وارداتی
📌لوازم نو و استوک گیربکس های اتوماتیک
📌تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک
💥تعمیرات گیربکس اتوماتیک با ۶ ماه ضمانت
✔️حمل و نقل رایگان
«بمدیریت: علی کشاورز»
📱شماره تماس:
09191721401
قم, میدان پلیس به سمت میدان محلاتی پائینتر از بازارچه فردوسی

گیربکس اتوماتیک قم - سینو2
گیربکس اتوماتیک قم - سینو2

گیربکس اتوماتیک بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به خودروهایی با دنده دستی، مستلزم دقت و حساسیت بیشتری است. لذا در ادامه مطلب مختصری در مورد نگهداری گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید.
  • خطاهای گیربکس را جدی بگیرید و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می‌کند.
  • روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  • خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده‌تری نسبت به سایر خودروها دارند، ترجیحا از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.
  • مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها توصیه نمی‌شود.
  • روغن مورد استفاده در از نوع ATF می‌باشند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک قم - سینو

تعمیر گیربکس اتوماتیک از جمله خدمات تخصصی “تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک“ کشاورز است که توسط بهترین تعمیرکاران گیربکس اتوماتیک در قم صورت میگیرد. در صورت نیاز به انجام تعمیرات با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.

📱شماره تماس:
09191721401

گیربکس اتوماتیک قم 3

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک قم کشاورز، تعمیرگاه تخصصی گیربکس در قم است که با بیش از 10 سال سابقه کاری درخشان در خدمت مشتریان عزیز میباشد. تعمیرات گیربکس اتوماتیک یکی از کارهای بسیاری تخصصی در مکانیک خودرو است که نیاز به تجربه و دانش بالایی دارد. تعمیرکاران گیربکس ما با گذراندن دوره های تخصصی در داخل و خارج از کشور از دانش و مهارت بالایی در تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک از جمله گیربکس های AT، AMT،CVT،DCT،AL4،ZF و … برخوردارند. گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی از ساختار پیچیده تری برخوردارند و از این رو نیاز به مراقبت و حساسیت بیشتری دارند. در صورتی که در انجام سرویس های آنها کوتاهی کنید، گیربکس شما با مشکلات عمده ای رو به رو شده و هزینه های سنگینی را بر شما متحمل میکند. پس بهتر است در انجام سرویس های دوره ای گیربکس های اتوماتیک کوتاهی نکنید.

باوجوداینکه رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک راحت‌تر است، اما نحوه‌ی استفاده از آن می‌تواند باعث وارد شدن آسیب و صدمه به مکانیسم گیربکس اتوماتیک شود. البته شایان‌ذکر است که در صورت استفاده‌ی صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس را تضمین نمود.

1. از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید
عمل مکانیکی تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌سازند. درصورتی‌که همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید این مکانیسم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد. اما وقتی قبل از ایستادن و در حال حرکت عمل تعویض حالت دنده را انجام دهید، متریال روی کلاچ‌ها و نوارهای گیربکس اتوماتیک مانع حرکت خودروی شما خواهند شد. ازآنجایی‌که روشن است وظیفه‌ی کلاچ و نوارهای درون گیربکس اتوماتیک تحمل فشار مضاعف نگه‌داشتن اتومبیل شما نیست، انجام اشتباه مذکور باعث استهلاک زودهنگام گیربکس خودروی شما خواهد شد.

2. در حالت خلاص (Neutral) رانندگی نکنید
خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد. علاوه بر این انجام چنین اشتباهی از تسلط شما بر روی اتومبیلتان خواهد کاست، در این حالت امکان سرعت گرفتن وجود نداشته و کاهش سرعت تنها از طریق پدال ترمز شدنی است. خودروهای دنده اتوماتیک پیشرفته‌تر به‌اندازه‌ای هوشمند هستند که در سرازیری سوخت‌رسانی را به موتور قطع کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت می‌شوند.

3. هرگز به بهانه‌ی شتاب اولیه بیشتر، در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید
نگه‌داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن می‌تواند خسارت و آسیب جبران‌ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید. همان‌طور که در بالا هم اشاره گردید، وظیفه‌ی کلاچ و نوارهای موجود در گیربکس انتخاب حالت‌های مختلف گیربکس در زمان ایستادن است. در صورت وارد شدن فشار مضاعف بر روی متریال تعبیه‌شده روی کلاچ و نوارها، آن‌ها دچار آسیب و استهلاک بی‌مورد خواهند شد. یعنی دقیقاً همان اتفاقی که در زمان به حرکت درآوردن خودرو و گاز دادن به‌صورت هم‌زمان رخ می‌دهد. روش صحیح به راه افتادن در خودروهای گیربکس اتوماتیک، به‌صورت فشردن پدال ترمز و انتخاب وضعیت Drive در زمان عادی بودن دور موتور است. در صورت وجود دکمه روی شیفتر؛ حتماً در زمان تعویض از آن استفاده نمایید.

گیربکس اتوماتیک قم 34

4. پشت چراغ‌قرمز در حالت (D) بمانید
به گیربکس خودرویی که در حالت D (درایو) متوقف‌شده است در مقایسه با خودرویی که گیربکس آن در حال کار کردن است، فشار کمتری وارد می‌شود. باوجوداینکه خلاص کردن در زمان ایستادن از فشار وارد بر گیربکس می‌کاهد، اما میزان این کاهش استرس به‌اندازه‌ای ناچیز ارزیابی می‌شود که رها کردن گیربکس در حالت درایو بیشتر توصیه می‌شود. همچنین میزان صرفه‌جویی که در مصرف بنزین با خلاص کردن گیربکس اتوماتیک اتفاق می‌افتد نیز قابل چشم‌پوشی است و عملاً نیازی به انجام این کار نمی‌باشد. اگر واقعاً به دنبال صرفه‌جویی در مصرف سوخت هستید، بهتر است در زمان توقف‌های طولانی موتور اتومبیل را خاموش نمایید.

5. قبل از توقف کامل خودرو، حالت P (پارک) را درگیر نکنید
اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه‌ی انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمی‌دهند. زیرا یک حسگر سرعت در این مکانیسم گنجانده‌شده است که مانع درگیر شدن مکانیسم پارک می‌شود. درواقع مکانیسم قفل گیربکس اتوماتیک و جلوگیری از حرکت خودرو، فقط از یک پین (Park Pawl) تشکیل‌شده است. نحوه‌ی عملکرد این سیستم به‌صورت قفل نمودن یک چرخ‌دنده توسط پین پارک است، با قفل شدن چرخ‌دنده، چرخش گیربکس متوقف‌شده و مانع حرکت اتومبیل می‌شود. درصورتی‌که قبل از توقف کامل حالت P را انتخاب کنید، احتمال خرابی پین و آسیب جدی به مکانیسم پارک گیربکس وجود خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که ابتدا با استفاده از پدال ترمز خودروی خود را متوقف نموده و سپس با استفاده از اهرم شیفتر حالت P را انتخاب کنید.

6. عدم توجه به سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک
عملکرد دنده های خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارند. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه؛ احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد.
در حالت ایدئال بهتر است پس از هر 5000 کیلومتر کارکرد میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به‌وسیله‌ی گیج تعبیه‌شده بررسی شود. معمولاً بر اساس گفته‌های تکنیسین‌ها و اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای خودروها، توصیه می‌شود روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر 24 ماه یا 50 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر اتفاق افتاد) تعویض شود. گیربکس اتوماتیک یکی پرکارترین اجزای اتومبیل محسوب می‌شود، بخشی از خودرو که فشار و حرارت زیادی را متحمل می‌شود و در صورت خرابی با هزینه‌های هنگفت شاید قابل تعمیر شدن باشد. لازم به ذکر است که کمتر اتفاق می‌افتد که یک گیربکس اتوماتیک تعمیر شده عملکردی نزدیک به قبل از خرابی داشته باشد. درنتیجه برای رسیدن به نهایت عمر مفید گیربکس و پیشگیری از خرابی‌های احتمالی، پیشنهاد می‌کنیم به‌صورت مکرر روغن گیربکس اتوماتیک خودروی خود را تعویض نمایید. ترجیحاً این کار را سالی یک‌بار یا در هر 20 هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر اتفاق افتاد) انجام دهید.

گیربکس اتوماتیک قم 30
گیربکس اتوماتیک قم 30

«بمدیریت: علی کشاورز»
📱شماره تماس:
09191721401
قم, میدان پلیس به سمت میدان محلاتی پائینتر از بازارچه فردوسی

آدرس

قم, میدان پلیس به سمت میدان محلاتی پائینتر از بازارچه فردوسی

برای مسیریابی روی نقشه کلیک کنید

لینک کوتاه کارت شما

https://cnno.ir/?p=13795

Qr کد کارت شما

QR Code https://cnno.ir/ccard/%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9-%d9%82%d9%85/
تمامی حقوق این برگه برای گیربکس اتوماتیک قم محفوظ است.

توسعه یافته توسط سینو کارت

سینو راهی نو نگاهی نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *